Kia XCeed PHEV - A zöldítés elkezdődött

A Kia a népszerű Ceed modell családot is bevonta a márka villamosításába. A legdivatosabb kivitelt tettük nyúlfarknyi próbára, amely kb. 60 kilométeres elektromos hatótávolsággal rendelkezik.
Kia XCeed PHEV teszt

Első körben azt érdemes megnézni, hogy kinek szól a Kia XCeed PHEV és kinek érdemes beruháznia a tölthető hibridbe. A kérdést a tulajdonos életvitele és az autóhasználati szokásai válaszolják meg. És az, hogy mennyire van lehetősége és kedve tölteni az autóját.

Azoknak ideális a Kia Ceedek tölthető kivitelei, akik naponta minimum 50-60 kilométert ingáznak. Fontos ismérv még, hogy tudják tölteni, s töltik is az autójukat. Nem csak a munkahelyükön, hanem az otthonukban is... Ilyen vásárlóknak, igazi zöld aranybánya a tölthető-hibrid Ceed.

Plusz pont az autó mellett, hogy itt nincs az elektromos autókra jellemző töltési para és jár vele az ingyenes parkolás. (A zöld rendszám szabályozásának a felülvizsgálata a közeljövőben várható, és rebesgetik, hogy a nagyobb teljesítményű modellek elveszíthetik a gazdaságos rendszámot.)

Az XCeed PHEV csomagtartójába található a 8,9 kWh teljesítményű, lítium-polimer akkumulátor. Ez az akku csomag, közel 60 kilométeres elektromos hatótávot biztosít. A hagyományos motort az 1,6 literes szívó benzines képviseli, amihez csatlakozik a kereken 60 lóerőt teljesítő villanymotor. A kettő összteljesítménye 141 lóerő és 265 Nm.

A hibrid témában a Kia külön utakon jár, mert hatsebességes, dupla-tengelykapcsolós váltót használ, aminek nagyon jól sikerült a programozása. Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy a kapcsolás, és a ”vitorlázás” is jól működik. A váltás zökkenőmentes az elektromos és a hagyományos motor között, ráadásul a két hajtásmód közös működése is remekül megy. Ez annyit tesz, hogy nagyon jó az összhang a hajtásrendszerben.

Akit idegesített a Toyota régebbi hibrid rendszere, az megnyugodhat: itt nincs az erősebb gyorsításnál előjövő motor bőgés. A tölthető-hibridet automata váltós vagy elektromos autóként kell vezetni. A különbség az, hogy az erősebb gázpedál lenyomásra bekapcsolódik a belsőégésű motor. Ameddig lehet, persze árammal működik a négykerekű.

Ha töltött az akkumulátor, akkor az XCeed PHEV hozza az elektromos autókra jellemző csendességet. Ez igazán kellemes és nyugis közlekedést biztosít. A rövid menetpróbán a hatótávról nem kaphattunk képet, viszont a működési benyomások jók voltak.

A központi kijelzőn látható az akku töltöttségi szintje és lekövethető az energia áramlása. A tölthető Ceedek a bal első sárvédőn lévő extra töltő nyílásról és a gyémánt mintákkal ékesített hűtőrácsról ismerhetők fel. S arról is, hogy a kínálat egyik legdrágább változatai. Az árak 10,3 milliótól indulnak, a tölthető hibrid hajtásláncot, a kombi (SW) és a terepjárós, XCeed karosszériával lehet párosítani

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Teszteltük a Hyundai Kona Electricet

Hyundai Kona Electric teszt - Közlekedés a való világban

Valós körülmények között teszteltük a Hyundai Kona Electricet!

Kia Ceed SW lágy-hibrid teszt

Kia Ceed SW lágy-hibrid - Az egész pályás letámadás anatómiája

A Kia lágy-hibridként kínálja a dízel motorját. Jó ötlet? .

Minden idők legdigitálisabb autója? Leteszteltük a Volkswagen Golf Mildhybridjét

Bétaverzió négy keréken: ráfért volna még a fejlesztés a A VW hibridjére

Tesztünkből kiderült, miben szorul még fejlesztésre a technológia.