Hyundai Kona Electric teszt - Csak semmi feltűnés!

A koreai villanyautó belseje és külseje nem riasztja el a konzervatív beállítottságú vevőket. Szerencsére nem szükséges ”programozói” végzettség az autó használatához.
Hyundai Kona Electric teszt

A Kona Electric méretei a következőképpen festenek: a 4180 milliméteres hosszúsághoz, kereken 1800 mm-es szélesség tartozik. Az autó magassága 1570 milliméter. A szabadidő-autós kialakítás eredménye, hogy az üléshelyzet magasabb a hagyományos autókénál, így kényelmes a ki és a beszállás. Az üléseket szürke szövettel burkolták, amely jól néz ki és kellemes a tapintása.

Nem mindenki kütyü rajongó, azaz geek. A geek él hal az okostelefonért, a kütyükért, a programokért és a komputer játékokért. Még a fiatalabb autóvásárlók között is akadnak olyanok, akik jobban kedvelik a hagyományos műszerfalakat és kezelőszerveket. Nekik és az idősebb autóvásárlóknak pl. a Tesláknál jelen lévő a ”folyamatos” képernyőn matatás az angol nyelvű menüben, nagyon új dolog. Ez az, amivel nem szeretnének gyakran foglalkozni.

A Hyundai Kona Electric külsejét és belsejét látva, nehéz felismerni, hogy elektromos hajtású az autó. Kívülről a hűtőrács nélküliség és a légellenállás szempontjából optimalizált keréktárcsák lehetnek az árulkodó jelek. Talán a tesztautónk Mol Limós matricázásának a kékes-zöld színe utalhat rá, ami a zöld autók egyik általános jelölő színe.

Az utastérben nincsenek különleges formai megoldások, érdekes színek vagy extrém nagyságú központi kijelző. A ma használatos, átlagos autóbelsőt alkalmaztak a tervezők, a kormány mögötti műszerfal viszont már digitális.

A műszerfal jól áttekinthető, a hatótávolság a műszerfal jobb szélen lévő skálán leolvasható és számmal is jelzik. A központi kijelző menürendszere egyszerű, könnyen átlátható, a Mol Limo flottában lévő tesztautónkban nem volt navigáció, ezt furcsállottuk. Ezt a feladatot az Android Auto és az Apple CarPlay végzi, azaz a bérbe vevő okostelefonja.

Plusz pontot érdemel a hagyományos belső, mert a klíma vezérlője külön gombokat kapott. A ”váltókart”, azaz az irányváltó kapcsolót valódi fémből készült gombokkal helyettesítették. Ez a terület nagyon elegáns, jól kezelhető és jól néz ki, még prémium autókban is elmenne.

Az utastér jó minőségű, bent semmi zörgést és oda nem illő hangot nem hallottunk. A műanyagok minősége lehetne jobb is, de a szolgáltatásba bekerült autók gyors és könnyű tisztítása jóval fontosabb, mint a műanyagok finomsága.

A tároló helyekből és a csatlakozási pontokból jelest kap a Kona: az elöl lévő a két USB port mellett, 12 voltos csatlakozót is beépítettek. A két első ülés között pedig csúsztatható fedelű, egész jól használható tároló található.

Hátul, a térdeknek nincs nagy helye 185 centis vagy magasabb vezető mögött. A szűkösebb hátsó lábtér annak az eredménye, hogy a Konával műszaki rokonságban lévő Kia Niróknál, 10 centivel rövidebb a tesztautónk tengelytávja. A csomagtér az átlagosnak tekinthető 322 literes, ami az ülések lehajtását követően 1114 literesre bővül.

Benedek Attila

Fotó: szerző

Kapcsolódó cikkek

Tesla Model Y teszt

Tesla Model Y menetpróba I. - Hazai pályán a Model Y!

Már itthon is megtekinthető és megvásárolható a Tesla kisebb szabadidő-autója.

Teszteltük a Model Y-ot

Tesla Model Y menetpróba II. - Az első tapasztalatok

Tapasztalatok a legkelendőbb Teslával, a Model Y-al.

Kia Ceed SW lágy-hibrid teszt

Kia Ceed SW lágy-hibrid - Az egész pályás letámadás anatómiája

A Kia lágy-hibridként kínálja a dízel motorját. Jó ötlet? .