Toyota Camry Hybrid teszt - Amerika kapitány
A típus története nem olyan régi, mint az 1966-ban indult Corolláé vagy az 1951-es Land Cruiseré. Az első Camry 1979-ben került a kereskedésekbe, még Celica Camry néven. A jelenlegi modell 2017-ben jelent meg, ez már a nyolcadik generáció. Itthon a legutóbb a 2001 és 2006 között gyártott, XV20-as kódjelű szériát árulták hivatalosan. Érdekes módon a hazai utcákon nem ez a típus a gyakori, hanem az utódja, amely szürke importként ért el jó számokat. Ennek a szériának a sikere a hibrid kivitelnek köszönhető. A Camry kint és itthon is első-kerék hajtású, átlagos kinézetű, megbízható, testes limuzinként szerezte a híveket.
Mielőtt a Camry tesztre rákanyarodnánk, érdemes kicsit kitekinteni a tengerentúli kínálatára. Odaát az alapmotor a 2,5 literes négyhengeres, amely 201 lóerős. A csúcsot a 3,5 literes V6-os jelenti (301 LE). Mindkét motorhoz nyolcsebességes automataváltó csatlakozik. Ezek mellett árulják a hibridet.
A kinti Camry-kben a legizgalmasabb változatot a sportruhába öltöztetett TRD kivitel jelenti. Ez még európai szemmel is dögösre sikerült, remélhetőleg ez a csomag eljut egyszer hozzánk.
A Camry arról híres a tengerentúlon, hogy évek óta a legkelendőbb személyautó. Az eladási listákon csak suvok és a kisteherautók előzik meg a 2019-ben 336978 darabos eladást produkáló modellt. Ez a szám a hetedik helyre volt elég, az előtte lévő Toyota a Rav 4-es, amiből 448071 darabot értékesítettek. A japánok suvját már csak három kisteherautó előzi meg... Ez a teljesítmény felteszi a térképre a Toyota limuzinját és persze a Rav4-et is.
A Camry hibrid amerikai mivolta hoz pár dolgot, amelyek jelentenek plusz és mínusz pontokat. Essünk át a mínuszokon. Ezek azért mínuszok, mert a jó öreg Európa a világ legigényesebb autópiacra, itt a leghajtósabbak sofőrök és a vevők a legfinnyásabbak. Ebbe a piacba már sokaknak beletört a bicskája, lásd a Cadillac példáját.
Az egyik szív fájdalma lehet a vásárlóknak, hogy egyfajta karosszériával és egy motorral árulják, azaz nincs lehetőség a válogatásra.
A Camry hibrid pár részlet megoldása pl. a csomagtartóban lévő műanyag rögzítő fülek és a váltó körül lévő barnás színű burkolat színe, anyaga ezek közé sorolható. A spórolás jele a régi módi, a pakk térbe be logó csomagtartó zsanérok alkalmazása.
A limuzin kialakításnál szerencsésebb megoldás lenne az ötajtós kivitel, tehát a hátsó szélvédővel együtt nyíló ajtó. Ennek segítségével könnyebb lenne a terjedelmesebb tárgyak rakodása.
Nem Amerikának köszönhetjük a központi kijelző fura magyar feliratait és akadozását. Nem érhető el a profi mobilos kapcsolat, tehát az Android Auto és az Apple CarPlay. (Az érkezésük várható.) A navigáció pedig a teszt alatt egyszer leakadt és nem mozdult, az autó újra indítását követően persze megint működött.
A fentieken, főleg a központi kijelző hiányosságain felesleges rugózni, mert az autónak ez az a része, amelyet a legkönnyebb javítani a programok frissítésével. Az ötszáz literes csomagtartó ”problémás” részeivel pedig együtt lehet élni.
Az USA sikerautója sokkal több plusz pontot hoz. Az egyik a helykínálat. Hátul helyet foglalva az az érzés támad az embernek, hogy sofőrös limuzinba ül. Az ülés szót nyugodtan lehet a terpeszkedésre módosítani, óriási a hely a térdeknek és a lábaknak. A Executive VIP felszereltség hozománya, hogy a hátsó ülések könyöklője kapott egy irányítópultot.Ez igényes és látványos vezérlés, amiről a klíma és a hifi rendszer mellett szabályozható a hátsó napfény roló is. A háttámla dőlés szöge szintén innen állítható.
A bőrgarnitúra kellemes és kulturált, az első ülések is rendkívül kényelmesek, a kevés oldal tartást lehet felhozni ellenük. Meg azt, hogy a halvány bézs szín miatt, nagyon oda kell figyelni a tisztaságukra és hogy mibe ülünk bele nyáron. A rugózás passzol ehhez a stílushoz, ami annyit jelent, hogy a hazai utakra tökéletes.
Az autó legizgalmasabb részéről itt olvashat, ami felül írja a Camry hibrid minden valós vagy vélt hibáját.
Benedek Attila
Fotó: szerző, Toyota