Polestar 2, az elektro-csillag a Volvo égboltján
A Polestar szó még nem cseng igazán ismerősen az autósvilágban. A Volvo-rajongók a márkát legfeljebb úgy ismerik, mint a svédek tuningcégét. Az e-autók kedvelői pedig a Polestar 1-re emlékezhtnek, egy 609 lóerős, futurisztikusan ufós küllemű hibridre, amely az elmúlt évben limitált számban, 1500 példányban került piacra.
Most azonban a Volvo és a Geely szerelemgyere egyértelműen a Tesla nyomdokaiba lép, demonstrálva, hogyan kivitelezhetők az elektroautók a legmagasabb színvonalon. Már mielőtt az első Polestar 2 kigurult volna, három díjat nyert el a “Red dot award”-on: többek közt a “2020-as év márkájának” járó legnagyobb elismerést.
Autónk már csak a dizájnja okán is rászolgál erre az elismerésre. A Polestar 1-gyel szemben ezúttal nem egy masszív terepjáróval, hanem egy elegáns, csapott hátú, ötajtós limuzinnal van dolgunk. Az autó arra a platformra bazíroz, amit a Volvo csoportnál CMA-nak, azaz “kompakt moduláris architektúrának” kereszteltek el.
A letisztult formák, a magas hátsó tetővonal, a kacskaringók hiánya már kívülről is az erő benyomását kelti. Nem is csoda, hiszen a két elektromotor - mindkét tengelyen egy-egy - összkerékhajtást biztosít. Az utasok szinte belesüppednek a kényelmes ülésekbe, akárhányszor az autó egy-egy piros lámpa után újra elindul. A Polestar hatótávolsága a sűrű városi forgalomban - az erős rekuperációnak hála - akár 90 kilométer per óra is lehet.
Belülről autónk jóval értékesebbnek hat, mint hűvös riválisa, a Tesla 3. Ezen felül a divatnak is megfelel: kizárólag vegán anyagokat alkalmaz. A bőr helyett alkalmazott, ún. weave-tech textíliák sokkal könnyedebbek. Ráadásul jórészt újrahasznosított anyagokból készülnek, ezért jó lelkiismerettel élvezhetjük az utazást. Elmondható tehát, hogy az elektroautók égboltja egy különösen fényes csillaggal gazdagodott.
Jellemzők
Két elektromos Valeo-Siemens motor
Teljesítmény: 408 lóerő
Csúcssebesség: 205 km/óra
0-100 km/h: 4,7 mp
Hatótávolság: 470 kilométerig
Ár: 19 millió forinttól