BMW i3 - Otthon a városban
A prémium városi villanyautó kifejezés, az i3-ról szóló cikkekben nem véletlenül volt annyiszor leírva. Az alacsony súlypontot biztosító akkucsomag és a villanymotor mellé csatlakozik az agilis kormányzás. Ez az elegy, a rövid karosszériában remek parkolási tulajdonságokat vonultat fel, ami ideális városban.
Az autó irányíthatósága igen jó. Generátor üzemmódban a villanymotornak kiváló az energia visszatermelő képessége, ezért a ”gázelvételnél” már felvillan a féklámpa. Az erős motorfék miatt, gyakorlatilag egy pedállal is lehet közlekedni az i3-al. Ezt a technikát, kis gyakorlással könnyen el lehet sajátítani.
A különleges karosszéria egyetlen furcsasága, a nagy átmérőjű, vékony gumiabroncsok használata. A gumik elölről, hátulról és kitekert első keréknél is furcsa látványt nyújtanak. Az első abroncsnak a 155/70R19-es mérete, a lehető legkisebb menetellenállás miatt ilyen fura.
A BMW i3 ajtó kialakítása sem hétköznapi. A hátsó ajtók az elsőkkel ellenkező irányban nyílnak. Ezért az i3 fülkéjének nincs középső oszlopa. Ez a nagyon menő és légies kialakítás praktikus is, mivel így sokkal kényelmesebb beülni hátra, ha mindkét ajtó nyitható.
Apró kellemetlenség, hogy a hátsó ajtókat, az első kinyitása nélkül, nem lehet kinyitni... Így a vezetőnek vagy az első utasnak mindig ki kell szállnia vagy kinyitnia az ajtót, amikor valaki be akar ülni hátra vagy ki akar onnan szállni. Talán ez az egyetlen hibája az i3-nak, amelynek az irányváltó kapcsolója a műszerfal sarkán található. Ennek a mozgatásával lehet ”sebességbe” tenni az autót.
A szokatlan külső és ajtó megoldás mellé, természetesen hasonló kinézetű belső is jár. Ez miatt, a számtalan újrafelhasznált anyagot tartalmazó utastér ma is modernnek és frissnek hat.
Benedek Attila
Fotó: BMW