Hyundai Kona Electric - Kockázat minimalizálás
Aki autó vételben gondolkodik – az néhány kivételtől eltekintve – alaposan megfontolja a döntését, mert a lakás vásárlás mellett, az autó a legnagyobb beruházása az átlagembernek. Szerencsére az internet már jó ideje létezik, ezért nem kell a könyvtárban az autós újságokat bújni. (Anno ezt kellett tenni, ha utána akart olvasni valaki egy-egy típusnak.)
Az autós média is sokat fejlődött, ezért rengeteg adat, teszt és videó érhető el a világhálón.
Az utána olvasást követően jöhet a márka honlapja és a kiválasztott típus testre szabása. Ezt követi a márkakereskedés felkeresése és a próbavezetés. Ideális esetben a fent említett lépések előzik meg a vásárlást. Az autópróbát – a virtuális valóság és más új megoldások ellenére – veszélyes kihagyni.
A kereskedőnél kipróbált autó vagy esetleg a hétvégére megkapott tesztautó enyhítheti a kíváncsiságot. De mi történik akkor, ha valaki elektromos autót akar vásárolni és még jobban a ”körmére” akar nézni a kiválasztott modellnek?
Ekkor jön el az a pillanat, amikor a leendő vevő igénybe veszi az autómegosztó szolgáltatásokat és így teszi próbára a járművet. Ez idő alatt megnézheti, hogy a saját életkörülményei között mennyire működik az elektromos autó. Ezt a beruházást érdemes meglépni, mert így sokkal könnyebb dönteni. A veszteség, a maximum néhány tízezer forintos bérlési díj.
A hosszas bevezetőhöz jól passzolt a Hyundai és a Mol Limo rendezvénye, amelyet megfűszereztek egy kirándulással. Az apropója a sajtótájékoztatónak, hogy a hazai olajcég autóbérlési részlege, 30 darab elektromos Konát állított csatasorba. A WLTP mérési ciklus szerint 305 kilométeres a kisebbik akkus Kona hatótávja, ami a valóságban kb. 280 kilométer magasságában található.
Benedek Attila
Fotó: szerző