LEVC VN50 - Tölthető hibrid vagy elektromos autó, hatótáv növelővel?
Ha szeretne képbe kerülni a LEVC márka történetével, amely már egy ideje része a Geely csoportnak, akkor csak annyit kell tennie, hogy ide kattint.
Kezdjünk a méretekkel, a Citroën Berlingo és Renault Kangoo ligájában játszó LEVC VN50 5,32 méter hosszú, 2,08 méter széles és 1,88 méter magas. A hosszhoz annyit érdemes hozzáfűzni, hogy ekkora a mérete az átlagos kisteherautóknak…
A kishaszonjármű, 5,5 köbméteres raktérrel rendelkezik, aminek a padlóján elfér két Euro raklap. A teherbírása 830 kilogramm. Mivel kapható taxi és shuttle autó kivitelben is a LEVC VN50, ezért nem meglepő a szenzációs, 10,1 méteres fordulóköre. A minimális fordulókör, a hajtásrendszer mellett az autó másik aduja. Viszonyításképpen, a 3,7 méteres Suzuki Ignis, 9,4 méteres körön fordul...
Az utastér – a fotók alapján – egész igényesnek néz ki, az irányváltókar ismerős lehet a Volvókból. A műszerfalon lévő központi képernyő, a kormány és a kezelőszervek szintén a svéd márka alkatrészei. Így nagy valószínűséggel a LEVC VN50 utastere mellett, az autó biztonsága is nagyon rendben van.
400 voltos, lítium-ion akkumulátor található az autóban, ezt két csomagban helyezték el. Mivel az anyagcég kínai, így nem szerencsés lenézni a villanytechnikát, mert ebben az országban adják el a legtöbb villanyautót, kb. egy milliót évente. A 22 kW-os töltőről, fél óra alatt lehet az akku kapacitásának a 80 százalékára tölteni az akkumulátort. Az autó feltankolva a kétfajta hajtóanyaggal, 485 kilométert tud megtenni. Ebből a tisztán elektromos, kereken 100 kilométer.
Az LEVC VN50 legnagyobb érdekessége, az orrában lévő, 1,5 literes Volvo motornak a szerepe. A turbós három hengeresnek mindössze az a funkciója, hogy áramot termeljen. Ezért valószínűleg egy szűkebb fordulatszám tartományban használják, így csendes és takarékos lehet a működése. A különleges megoldást, kiterjesztett ható távú elektromos autónak vagy tölthető hibridnek is lehet hívni.
Az angol tapasztalatok szerint, havonta 100 font üzemanyag megtakarítást lehet elérni ezzel az újfajta hajtás móddal, a megszokott dízel motorral szemben.
Benedek Attila
Fotó: LEVC