Toyota Camry Hybrid Executive VIP teszt - Autó, amiért a dízelt hibridre cseréled!

A Toyotának köszönhető a hibridek elterjedése, de nem csak annak, hogy sokféle hibridet gyártanak, hanem annak is, hogy ”ezerrel” tolják, mint zöld megoldást. A legjobb ”hittérítő” autót próbáltuk.
A Camry hibrid, a dízelek gyilkosa

A Toyota a Camry hibriddel rendesen oda rakta választ az európai dízel hívőknek, de kell egy kis idő mire a fogyasztóknak ez ”átmegy” és elkezdenek ebben a hibridben gondolkodni. A japánok a Camry-ben kikezelték azokat a problémákat, amelyeket a finnyás európai fogyasztók eddig felróttak neki. Az egyik az erőtlenség, a másik pedig a gyorsításnál huzamosabb ideig bőgő motor, miközben az autó gyatrán gyorsul. Ezek jogos kritikák, és az az érzése az embernek, hogy ezek direkt így lettek tervezve, mert a korábbi Priuszok nyugodt, takarékos vezetését ezek garantálták…

Visszatérve a friss Camry hibridre, a fent említett tulajdonságok eltűntek az autóból. A mindennapi dinamikus közlekedésben remek partner a 2,5 literes, Atkinson ciklusú négyhengeres. Ez a motor fajta, amelyet ”éhezésre” fejlesztettek ki és ezt remekül végzi. Ami jó még vele kapcsolatban, hogy egyszerű a szerkezete: nincs benne turbó, a korom lerakodást okozó közvetlen befecskendezés és más, költséget és drága javításokat okozó megoldás. A motor 178 lóerőt és 221 Nm-t tud, ehhez csatlakozik a 120 lóerőt és 220 Nm-t produkáló villanymotor. A kettő együtt hozza a 215 lóerős rendszer teljesítményt és a sok nyomatékot.

Ez az erő elegendő a közel ötméteres autó dinamikus megmozgatásához. A 8,3-as százra röppenés elfogadható, ami igazán extra, hogy az ereje nem fogy el száz fölött. Autópálya tempó után, pl. 140-150 km/órás sebességről is dinamikusan gyorsul. Tehát a németországi sebességkorlátozások nélküli autópályákon jól lehet haladni 160-170-el. Azért ennyivel, mert a kocsi végsebességét 180 km/órában maximálták. Közben csendes a fülke, átlagos az autópálya tempós menetzaj. Aki nagyobb csendre és még több kényelemre vágyik, annak találták ki a Lexus ES-t, amely a Camry technikáját használja és 14 milliós induló ártól kényeztet.

A legnagyobb aduász a Camry kezében - a fentieken kívül - a fogyasztás. A közel ezer kilométer nagy részét a városok között tettük meg, a rátankolásos módszerrel 5,1 és 5,5 literes értékeket mértünk. A városi közlekedés ezt nem dobta meg, autópályás út pedig kevés volt a teszt ideje alatt. Viszonyításnak ott az ismerős, aki nemrég vált Camry hibrid tulajdonossá: ő hajtósabb, mint a szerző, neki max. 6-6,5 literes átlagai vannak ilyen környezetben. Ez az adat, ami rövid idő alatt semmissé teszi az előző részben megfogalmazott kritikákat. Erre rájön még az autó értéktartása, ami nagyságrendekkel jobb, mint a Opel Insignia, Ford Mondeo dízeleké.

Fontos szólni a Camry vezetéséről és a hibrid hangulatról. Jókat lehet vitorlázni a teljes csendben, nem csak parkoláskor, hanem nagyobb tempónál is. Ez nagyon jó életérzés, és passzol a kocsi kifinomultságához.

Benedek Attila

Toyota Camry Hybrid Executive VIP

Hossz/szél./mag.: 4885/1840/1445 mm

Motor: 2487 cm3, + villanymotor: 215 LE

Gyorsulás (0-100 km/h): 8,3 s

Ár: 12 690 000 Ft (Alapár: 10 500 000 Ft)

Tesztautó: Toyota Motor Hungary

Kapcsolódó cikkek

Kia XCeed PHEV teszt

Kia XCeed PHEV - A zöldítés elkezdődött

Kipróbáltuk a Kia XCeed tölthető-hibrid kivitelét.

Kia Ceed SW lágy-hibrid teszt

Kia Ceed SW lágy-hibrid - Az egész pályás letámadás anatómiája

A Kia lágy-hibridként kínálja a dízel motorját. Jó ötlet? .

Hyundai Kona Electric teszt

Hyundai Kona Electric teszt - Csak semmi feltűnés!

Alig lehet észrevenni a Hyundai Kona Electric-en, hogy elektromos autó.