Rivian R1T és R1S – Tűzijáték és felhajtás nélkül

Érdemes bemutatni a Rivian alapítóját és az elektromos autós vállalat pénzügyi helyzetét körbe járni. Kevés a tűzijáték és a felhajtás a cég körül, igen stabil lábakon áll a vállalkozás.
Az elektromos autókat gyártó Rivian háttere

Nagy valószínűséggel az eredmény központúság Robert ”RJ” Scaringe cégalapítónak a filozófiája. Ez nem csak abból következtethető ki, hogy mit, és milyen módon kommunikál a vállalat, pl. nincsenek teljesíthetetlen ígéretekről szóló sajtóközleményeik.

Alátámasztja a fenti állítást, hogy Robert ”RJ” Scaringe-nek a Twitter követői száma ”mindössze” 12,2 ezer fő. A másik oldalon a rocksztár stílusban működő Elon Musk áll, akinek a szavait, megmozdulásait 32,8 millióan figyelik a Twitteren…

Ezért jóval kevesebb a felhajtás a cég körül, a botrányok pedig eddig elkerülték őket. Az MIT-n végzett alapító tudatosan építette fel az üzletet, hogy az új márka létrejöhessen nagyon kellett a szaudi Abdul Latif Jameel befektetési társaság 130 millió dollárja. Ez tette lehetővé az álom megvalósulását. A másik nagy lökést a Sumimoto Corporation beszállása jelentette. A japánok voltak első stratégiai befektetők a cégben.

Az egész gördülékenysége mögött nagy valószínűséggel az található, hogy a vállalat kulcs pozícióiban tapasztalt autóipari szakembereket alkalmaz. A tervezési munkákat felügyelő igazgató korábban a McLaren MP12-C/720S típusok tervezésén dolgozó Mark Vinnels. A gyártás megszervezését is biztos kezekbe tették, mert ez a terület a Toyota amerikai és japán gyáraiban sok évet dolgozó John Shook feladata. Mivel mindkét modelljük terepes, ezért jó ha akad a műfajban sikeres formatervező. A Grand Cherokee-t és a Wranglert alkotó Jeff Hammoudot csábították el a Jeeptől.

A vázolt háttér és a 2018-ban bemutatott két modell hozott nagy neveket a Rivianhoz. 2019-ben még attól volt hangos az autós szaksajtó, hogy a General Motors és a Rivian tárgyal egymással. A megállapodásból nem lett semmi, a GM nem vette át az új cég gördeszka alvázát, hanem sajátot fejlesztett.

A bomba hírt az jelentette, hogy az Amazon 2019 februárjában 700 millió dollárral szállt be a Rivianbe, utána nem sokkal landolt az első megrendelésük, az elektromos csomagszállító furgon, amely Rivian alapokra épül (100 ezer db!).

Ha ez nem tette volna a figyelem középpontjába Robert ”RJ” Scaringe vállalatát, áprilisban jött a másik hír: a Ford fél milliárd dollárt utal át a cégnek… Talán nem puszta véletlen, hogy az R1T kisteherautó technikáját anno a Ford F150-es karosszériája alatt tesztelték. Így a Ford is a Rivian kész gördeszka alvázát használja majd, a nemsokára megjelenő elektromos pickup és az ezen alapuló suv modelljeihez. Ezzel rengeteg időt és pénzt spórolnak.

Benedek Attila

Fotó: Amazon, Rivian

Kapcsolódó cikkek

Teszteltük a Hyundai Kona Electricet

Hyundai Kona Electric teszt - Közlekedés a való világban

Valós körülmények között teszteltük a Hyundai Kona Electricet!

GM Ultium padlólemez

GM Ultium - Megérkezett a GM gördeszka alváza

A General Motors is bemutatta az elektromos autó padlólemez rendszerét.

Elon Musk: egy géniusz elméjében

Elon Musk: egy géniusz elméjében

A Tesla megálmodója szerény és emberközeli, de sok szempontból különc.