Chevrolet Bolt EV - Az Opel Merivának látszó elektromos autó technikája
Az utóbbi állítást igazolják a piaci felmérések is: a tengerentúlon egész szép az értékvesztése az elektromos autóknak. Így valószínűleg sokan látnak majd üzletet a Bolt EV-k behozatalában. A népnek szóló elérhető áru villanyautó tervezésére a General Motors összetoborzott 180 kollégát (2012). A GM koreai bázisán indították a fejlesztést, mert ez a részleg dolgozik a cégen belül a kisebb modelleken. Az amerikaiak beváltották az ígéreteit: a támogatásokkal 30 ezer dollár alatt maradt az ára, és igen jó a hatótávja.
A Bolt EV alapja a direkt az elektromos autóknak tervezett General Motors padlólemez (BEV2), ami elég rugalmas: a ráépítendő modell nem csak kisebb autó lehet, hanem ötméteres suv is, első, illetve 4x4-es hajtással.
A Chevy Bolt EV természetesen a padlólemezében hordja az akkumulátorokat és az első kerekeit hajtja. Az akkuk nem hazai termékek, hanem a koreai gyártmányok. A Bolt EV meghajtásáról 288 darab akku gondoskodik, ezeket három, 96 darabot tartalmazó csomagba rendezték.
2019-től, már 66 kWh-ás az akkupakk teljesítménye, előtte ez hat kWh-val volt kevesebb. Ezzel a teljesítménnyel kilőtték a tervezők a hatótáv parát.
Az elől elhelyezett villanymotor 360 Nm nyomatékú, a teljesítménye pedig 203 lóerő. A kifutott Opel Merivával rokon egyterű hatótávja, a szigorú és valóság körüli értéket adó EPA mérése szerint 417 kilométer. Ez a 2017-es színre lépéskor is igen tisztességes érték volt.
A Chevy Bolt EV 97 km/órára 7 mp alatt gyorsul, ennél fontosabb érték a 2,5 mp-es 48-ra szökkenése. A 4,1 méteres buszlimuzin súlyelosztása majdnem tökéletes: 54/46 százalék.
A 384 literes csomagtér elfektetett hátsó üléseknél 1274 literesre növekszik.
Benedek Attila
Fotó: Chevrolet