Bemutatjuk a szénszálas karosszériájú BMW i3-at!
A BMW i3 pályafutása igen különleges. Hogy jobban megérthessük az alumínium keretbe foglalt akkumulátorokon nyugvó szénszálas fülkés jármű sikerét, szerencsés dolog képben lenni az autóknál alkalmazott modell ciklusokkal. Ez az európai gyártmányoknál általában hét év. A japán és a koreai márkáknál ez a ciklus rövidebb, legtöbbször öt vagy hat év.
Hogy a frissesség kitartson, az európai jármű a negyedik esztendő körül kap egy ráncfelvarrást. Ekkor a könnyen és olcsón megváltoztatható műanyag alkatrészeket kicsit átrajzolják (lökhárító, lámpák). Változtatnak a motor kínálaton, a felszereltségen és a vásárlókat különösen idegesítő hibákat kiküszöbölik. Persze akkor, ha ezek viszonylag olcsón elháríthatók.
Az I3-at tervező Richard Kim nagyot alkotott, mert a bajor villanyautó ma is üdének és modernek hat. Jó pár, vele azonos esztendőben kijött típuson nagyon meglátszik a kor. A BMW illetékesei szerint, a szénszálas karosszériájú kiskocsi 2024-ig biztosan gyártásban marad. Addig érkezik egy újabb frissítés és egy nagyobb akku csomag.
A legkisebb elektromos BMW kínálatban tartásának az oka rendkívül egyszerű: folyamatosan emelkednek az eladásai... Az i3 összesített értékesítése 2020 januárjában lépte túl a 165 ezret. 2019-ben 39501 példány készült belőle, az ezt megelőző esztendőben pedig 34623 darab.
Az i3-ból meglehetősen sokat látni a hazai utakon. Ez nem csak azt jelzi, hogy pörög nálunk a gazdaság, és sokan megengedhetik maguknak a 13 millió forintos alapárú, prémium elektromos autót. A kis villany BMW-k sokasodásának az oka leginkább az, hogy a használt piacon már 4,5 milliótól elérhetők az első évjáratok. Ez az ár sokakat felbátorít arra, hogy átüljenek egy használt, prémium városi villanyautóba. Aminek elviekben minimális a karbantartási igénye.
A számolgatás közben érdemes a városi jelzőre fókuszálni, mert az első széria 130 kilométer körüli hatótávja komolyan behatárolja az elektromos BMW használhatóságát.
Benedek Attila
Fotó: BMW