Elektromos autók - Hogyan alakítsuk át a hagyományos motorú autónkat elektromossá?

A Chevrolet leleplezte a bárki megvásárolható, utólagosan beépíthető elektromos hajtásrendszerének első darabját. Ha villanyautót akar otthon építeni, akkor bátran forduljon a Chevy-hez!
Hogyan építsünk otthon elektromos autót

Egy érdekes mellékszálat is elindított GM Ultium projektje. A tengerentúli tuning piacra mindhárom nagy amerikai gyár nagyon odafigyel, mert ebben a területben a tengerentúlon eszméletlen mennyiségű pénz forog. Erről a tuning ágazat éves forgalma is tanúskodik, ez az iparág világszerte 390,1 milliárd dolláros forgalmat ért el 2020-ban. Ebbe az összegbe a motor építőtől kezdve, az utolsó matrica árusig, minden terület bevétele beletartozik.

Az autógyárak közül, a nagy hármasnak a legerősebb a hivatalos megjelenése az amerikai tuningpiacon. Ez a trió a General Motors-t, a Fordot és a leánykori nevén Fiat-Chrysler csoportot jelenti. Az utóbbi céget a Peugeot csoporttal történő házasság után, már Stellantis néven kell keresni. Ezen cégek tuning részlegein a kulcsra kész gyorsulás versenyautótól kezdve, számos komoly gyári tuning holmi elérhető. És a veterán modellek átváltoztatására is nagyon oda figyelnek.

A gyári tuning részlegen kínálnak ládás motorokat. Ezek Crate engine néven futnak és a név nem a véletlen műve: ládában szállítják ki őket. A doboz tartalma bevezetékelt, porlasztóval, vagy benzin befecskendezéssel szerelt, könnyen beépíthető, üzemkész, bárki által megvásárolható új motor.

Az első elmozdulás a ládás motorok terén, az elektromos kivitelre 2018-ban történt. Ekkor mutatták be az eCOPO Camaro koncepciót. A recept okos, zöld és egyszerű: a hagyományos motort/váltó párost, elektromos hajtással helyettesítették.

Idén leleplezték a harmadik tanulmányt, ami egy 1977-es K5 Chevy Blazer. Ez első pillantásra egy felújított veterán suvnak tűnik, de persze nem az, mert eltávolították belőle a motort, a váltót és az osztóművet. Ezért már K5 Blazer-E a néven kell keresni.

A régi hajtáslánc helyére megérkezett az eCrate Installer Certification Program első gyümölcse. Azaz a Chevy Bolt hajtásláncát és 60 kWh-ás akkuját szerelték a K5 Blazer-E-be. Ezzel párhuzamosan elkészítették a tuningműhelyek képzését és a beépítéshez szükséges segédanyagokat is. Így ha valaki átépítésbe fog, akkor készletben megvásárolható a Chevy Bolt komplett hajtáslánca, a vezérléssel együtt. Így a GM a tuning piacon is elkezdi a villamosítást. Mindez, 2021 második félévében fog megtörténni.

Benedek Attila

Kapcsolódó cikkek

Nehéz gyerekkor - így nőtt fel Elon Musk

Nehéz gyerekkor - így nőtt fel Elon Musk

Senki sem hitte volna, hogy egy nap majd a Tesla alapítóját tiszteljük majd benne.

Bemutatták a GM Ultium akku rendszerét

GM Ultium - Landolt a jenkik 100 dollár/kWh ár alatt lévő akkumulátora!

Jövőre nyit a GM új akku üzeme, amelyben már az Ultium névre hallgató, szinte vezeték nélküli áramtárolók készülnek.

Teszteltük a Hyundai Kona Electricet

Hyundai Kona Electric teszt - Közlekedés a való világban

Valós körülmények között teszteltük a Hyundai Kona Electricet!