Vajon az e-autók tényleg zöld alternatívát jelentenek?

Az e-autók a hagyományos motorral felszerelt autók alternatívájának tekinthetők. Károsanyag-kibocsátás nélkül közlekednek, vagy legalábbis jelentősen csökkentik azt. Csakhogy ez nem teljes mértékben igaz.
Vajon az e-autók tényleg zöld alternatívát jelentenek?

Az állítás egyszerre igaz és hamis - mutatott rá nemrég egy e-autó fejlesztő számítása.

A Polestar (a Volvo svéd-kínai leányvállalata) először tette közzé új modellje, a Polestar 2 teljes szén-dioxid egyensúly-kimutatását. Mint kiderült, minden autó 26 tonna CO2-kibocsátás árán gurul ki a gyárépületből.

Hogy ebben mi a meglepő? A Polestar gyártásához egyértelműen több szén-dioxid kell, mint egy átlagos benzinmotoros autóéhoz - használat során azonban egy ilyen autónál már jóval klímabarátabb.

A statisztika szerint 50.000 kilométer megtétele után mondhatjuk ki, hogy autónk innentől már környezetkímélőbb, mint egy hagyományos járgány.

Kapcsolódó cikkek

Beutazza a fél világot a BMW i3, mire kész lesz

BMW i3 - A komplikáltság gyönyörűsége

A BMW i3 szénszálas váza, az USA-ból érkezik a német gyárba.

Minden akadályt leküzd a Bollinger elektromos terepjárója és kisteherautója. De ki húzza ki sárból a nehéz autót?

Bollinger B1, B2 - Az elektromos terepjáró és kisteherautó

Már kapható a Bollinger elektromos kisteherautója és terepjárója.

Formula-e történelem, hajdani politikus tette sikeressé az elektromos versenysorozatot.

Formula E - Történelem, jövőbe látással

Formula E története, akik meglátták a jövőt.