GMC Hummer EV - 1000 lóerő, árak és megjelenési dátumok

A General Motors leleplezte az első Ultium Drive technológiát használó elektromos autóját. Az újdonság a legendás Hummer H1 terepjárási képességeit és a Corvette ZR1 gyorsulását ötvözi...
GMC Hummer EV árak

Az amerikai hadsereg kötelékében 1984-ben debütált Hummert – leánykori nevén HMMWV-t – egy autórajongónak sem kell bemutatni. A terepjárót az 1991-es Öböl háború tette ismerté, és Arnold Schwarzenegger közbenjárására vált a civileknek is elérhetővé. A Hummert három alaptípus, több változatából álló márkává fejlesztette a General Motors. A jól csengő terepjárós név pályafutásának a gazdasági válság vetett véget (2010).

2021-ben nem önálló márkaként, hanem a szabadidő-autókra és a kisteherautókra specializálódott GMC elektromos almárkájaként kerül az utcára az új Hummer. Az eredeti katonai modell génjeit sikerült átmenteni, mert az újdonság 5507 milliméter hosszú, amihez 2201 szélesség tartozik. Ez persze a tükrök nélküli érték, a külső tükrökkel 2380 milliméteres a szélesség... A súlyadatokat még nem közölte a gyártó. Mivel a legnagyobb Ultium akku pakk került a három motorral meghajtott Edition 1 padlólemezébe, így 3 tonna körüli, de inkább fölötti önsúllyal lehet számolni.

Aki az első tulajdonosok között szeretne lenni, annak érdemes gyorsan cselekednie, hogy megkaphassa a 112595 dollárba kerülő, rogyásig extrázott első szériás masinát. Ők már 2021 őszén suhanhatnak az 1000 lóerős, a kerekeknél összesen 15592 Nm nyomatékot leadó elektromos Hummerjükkel. A 3 másodperc alatt teljesíthető százas sprinttel, természetesen a legtöbb sportautó vagy Teslás megalázható.

Aki türelmesebb és szeretne 12 ezer dollárral kevesebbet költeni, annak a Hummer EV³x kivitelt kell megrendelnie, ez a verzió 2022 tavaszán érkezik. Itt is három motor hajtja a kerekeket és még mindig pazar az autó felszereltsége.

Ha szerényebb igényekkel rendelkezik valaki és ráér, az 2023 tavaszán viheti haza a 89995 dollárba kerülő EV³ változatot. Aki a legtürelmesebb és szerényebb költségvetés áll a rendelkezésére, annak 2024 tavaszáig kell összegyűjtenie a 79995 dollárt. Ennyibe kerül ugyanis a két motorral szerelt EV²-en kivitel. Ez a típus dupla motort és egyszerűbb négykerék-hajtást rejt, itt már nincs szintszabályzós rugózás és más terepjárást segítő extra sem.

Az Editon 1 csúcskivitellel jól lehet majd szórakozni terepen, a kérdés az, hogyha hozzáférhetetlen helyen akad el a nehéz autó, akkor mivel lehet onnan kihúzni.

Az 1000 lóerő és az átlagos vezetési tudású sofőrök párosa borítékolja az elakadásokat és a hatalmas baleseteket. A Hummer tulajdonlás itthon is biztosított túlzott önbizalmat a sofőröknek: 2012-ben a Balaton jegére merészkedett a két Hummer tulajdonos. A céljuk az volt, hogy a 10-12 centis jégen átautóznak a túlpartra...

A hatótáv parától elviekben nem kell tartani, mert a sok nikkelt és kevés kobaltot tartalmazó, egymás fölött elhelyezett 2x12 db akkumulátor csomag, valamivel 650 kilométer fölötti hatótávot ígér. A töltéssel nem lesz gond: a 800 és a 400 voltos töltést bírja a rendszer, ha talál a tulajdonos 350 kW-os gyors-töltőt, azzal villámgyorsan tele ”tankolhatja” az autóját.

Benedek Attila

Fotó: GMC

Kapcsolódó cikkek

Minden akadályt leküzd a Bollinger elektromos terepjárója és kisteherautója. De ki húzza ki sárból a nehéz autót?

Bollinger B1, B2 - Az elektromos terepjáró és kisteherautó

Már kapható a Bollinger elektromos kisteherautója és terepjárója.

Beutazza a fél világot a BMW i3, mire kész lesz

BMW i3 - A komplikáltság gyönyörűsége

A BMW i3 szénszálas váza, az USA-ból érkezik a német gyárba.