Lucid Motors - A megvalósult ígéret gyár a Szilícium völgyből
Úgy látszik a Tesla volt a minta, mert a Lucid Motors az utóbbi években leginkább az ígéreteivel és a hangzatos terveivel ”haknizott” az autós és a gazdasági sajtóban. Természetesen a videó megosztó oldalakat sem hagyták ki. Ez az új módi, amivel egy friss nevet, minimális pénzből be lehet vezetni köztudatba és ott is lehet tartani.
A céget egyébként 2007. augusztus 22-én alapították, Atieva néven. Az indulásnál még Bernard Tse és Sam Weng volt a kormánynál, de változtak a dolgok. Ezért jó ideje – a korábban a Teslánál dolgozó mérnök – Peter Rawlingson található a Lucid élén. Derek Jenkis pedig a Mazda észak-amerikai formatervezési részlegének a vezetői székét cserélte le, a Lucid Motors-nál lévő állásra.
A vállalat központja Kaliforniában található, természetesen a Szilícium völgyben, ahol számtalan tech cég és rengeteg start-up vállalkozás tevékenykedik. És persze autógyárak is, akik leginkább az elektronikával foglalkozó részlegüket és formatervező stúdiót működtetnek a napfényes államban.
A Lucid Motors elektromos hajtások, akkumulátorok és elektromos autók fejlesztésével foglalkozik. Az utóbbi néhány évben tisztult le, hogy a fő céljuk a luxus elektromos autók gyártása. Ez az árban a Tesla fölött elhelyezkedő, igazi luxus autókat jelent. A kezdetekben Mercedes Vitóba építettek 900 lóerős, két motoros elektromos hajtást és így kísérleteztek.
Szerencsére a sok ígéret mögött akadnak megfogható dolgok, amelyek bizalomra adnak okot. Az egyik, hogy együttműködnek a McLaren azon részlegével, amely a Formula E hajtásláncát fejleszti. Ennek a munkának is köszönhető, hogy az egysebességes váltót, a villanymotort és az áramátalakítót tartalmazó egységük (inverter), mindössze 74 kilogrammos.
A fordulópontot a vállalat életében 2016 jelentette, ekkor érkeztek meg a szaudi pénzek, amelynek segítségével 13 állam, hatvannál több helyszíne közül kiválasztották az Arizona államban lévő Casa Grande-ban lévő telephelyüket. Az új üzem, Phoenix és Tucson között helyezkedik el. Az itt működő gyár fogja ontani magából a luxus kategóriás elektromos autókat, pl. a Lucid Airt vagy a következő modellt, a testes suvot. Ez mellett gőzerővel fejlesztik a márkakereskedő hálózatukat és a szerviz hátteret. Az európai terjeszkedés még nincs porondon, mert az első körben Kanadát és az Egyesült Államokat vették célba.
Benedek Attila
Fotó: Lucid Motors